środa, 6 kwietnia 2011

07. Darker Than Black

Ho ho ho. Zima minęła (nareszcie!) i przybyła do nas wiosna. A od świąt jak nowej notki nie było to ...pojawiła się właśnie teraz. XD" Tak wiem, leń ze mnie. Ani też zapomniał o blogu. Nie, przepraszam, ja nie jestem leniwa. Ja tylko oszczędzam zgromadzoną energię. No wiecie jak mnie nagle zacznie gonić jakiś dinozaur, albo pies morderca mojego sąsiada (ma yorka x,.x') to muszę mieć siłę do ucieczki. Minął też styczeń i urodziny Aniego, a tak bardzo chciałam mu napisać jakąś urodzinową notkę. No to takie bardzo spóźnione WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO KOCHANIE! po raz setny : D No a niedługo moje urodziny więc napiszę sobie urodzinową notkę. Dam sama sobie prezent! A co sobie będę żałować! O! Czyli następna notka kolo 22 kwietnia. xD A po drodze jeszcze...egzaminy gimnazjalne. Ja nie chce. Nie boje się matmy ...tylko polskiego i angielskiego. Matmę to wiem, ze zawale ale z tych pozostałych to wiem, że mogę napisać dobrze. No dobra, za bardzo się rozpisałam. Czas na recenzję. :D


Uwaga, tekst może zawierać śladowe ilości błędów stylistycznych, interpunkcyjnych, literówek i orzechów arachidowych.


Lubicie anime sci-fi ? Pewnie nie wielu przyzna, że naprawdę lubi ten gatunek. Z reguły takie anime są po prostu oklepane. Fabuła jak w każdym innym. Nadzieją dla tych serii jest Darker Than Black. W końcu ukazało się upragnione, dobre anime sci-fi. Ciekawa i oryginalna fabuła i bohaterowie.
„Minęło dziesięć lat od momentu, w którym ukazała się w Tokio. Mało kto pamięta, jak wyglądała, zanim zbudowano wielki mur. Nikt tak naprawdę nie wie, co się wtedy wydarzyło i co dokładnie się tam znajduje. Jedynym wyjściem było odgrodzenie jej od widoku publicznego. Nazwaliśmy ją Bramą Piekieł. Mówi się, że pierwsze wzmianki o Sygnatariuszach, obdarzonych niezwykłymi mocami i Lalkach – pozbawionych uczuć mediach, pojawiły się mniej więcej tydzień po odkryciu Bramy”- te słowa słyszymy od Misaki Kirihary, młodej policjantki. Wprowadza ona nas tym do reali tego świata. Hm...czy nie przypomina on wam naszego obecnego świata ? No może jedyną różnica jest technologia, jeszcze nie mamy tak "wyczesanych" urządzeń.
Niespodziewanie, na środku wielkiego miasta jakim jest Tokio, pojawiła sie Brama Piekieł. Wprowadziło to chaos i dezorientacje wśród władz. Wraz z jej pojawieniem się, zniknęło niebo. Pojawiły się inne gwiazdy, które okazały się przewodnikami dzięki którym można śledzić działania Sygnatariuszy. Dzięki staraniom innych krajów udało się okryć ten fakt przed resztą świata. Niektórzy ludzie zyskali nadnaturalne zdolności, zwerbowano ich do agencji wywiadowczych, gdzie stali się agentami, szpiegami.
Darker Than Black jest serią z gatunku neonoir czyli przedstawiającego świat jako skorumpowanego i niebezpiecznego. Wszystkie wydarzenie w anime mają miejsce w ciemnych katach miasta. Tak aby nikt o tym nie wiedział. Historia na początku może wydawać się nieco ponura i nudna ale im dłużej się ogląda tym bardziej wciąga i uchyla rąbku tajemnicy o głównych bohaterach.
Jeśli chodzi o sprawy techniczne. Kreska przyjemna dla oka, prosta. Postacie może wyglądają trochę jakby coś brali. Ten zamulony wzrok i brak źrenic u większości bohaterów.Ale właśnie to im daje to "coś". Muzyka jest dobrze dopasowana. Pierwszy openning mówi nam jaki klimat jest w anime. Mówi, że będzie mrocznie, dużo zagadek ale będzie też walka o coś bardzo cennego.
Kilka słów ode mnie. Zaczęłam oglądać to jakieś 10 miesięcy temu. Obejrzałam 2 odcinki i mnie znudziło. Ale ostatnio pomyślałam: " Obejrzę, będzie luźniej na liście na MAL'u" obejrzałam 3 odcinek i wciągnęło. Oglądałam jeden za drugim, aż zatrzymałam się tu gdzie jestem teraz czyli 19 odcinek. Anime ogólnie ma 25 odcinków. Ale spokojnie jeśli ktoś tak jak ja wciągnie się w tą serię to jest jeszcze druga oraz kilka ova'ek.


Zapomniałam dodac, że głównym bohaterem jest Hei bądź Li Shuesheng. Trafił na moją liste bishów. *___* Jest świetny.



Grafika
Ani:












Czi:










I na koniec kilka moich amv :D


Trochę się ich nazbierało xDD"


To papa,

Czi i Ani ~`

5 komentarzy:

  1. Obejrzałam normalnie wszystkie filmiki, i nawet nie wiesz Czi, jak mi brakuje tego oglądania ... powodzenia na testach ! Może po nich znajdę troszkę czasu na jakieś anime! :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja oglądam cały czas i robie amv itp xD" Ale też się uczę, żeby nie było, że ze mnie taki leń. xDD

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jak narazie nie widzialam tego anime O.O jakos mnie nie pociaga, ladne dotaki i amv ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie oglądam raczej animców w klimacie sci-fi, nie gustuję, ale to które przedstawiasz zapowiada się ciekawie, głównie ze względu na ładną grafikę. Bo to trzeba przyznać. Bardzo podobały mi się dodatki z VK, achh Zero <3 <3 <3 Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojejej, ktoś tu wchodzi ale fajnie : D może nawet napiszę nową notkę.

      Usuń